Bayralar Köyü, güzel insanlar, seminer ve sedir ormanları..

Temmuz 7, 2013

Epey oldu yazmayalı ve havadis vermeyeli.. Bu zaman içerisinde pek güzel seminerler, dersler gerçekleşti. Bunlardan birisi ve en özellerinden bir tanesi de Haziran ayında Elmalı’ya bağlı Bayralar köyü’nde Durmuş Yener İlk ve Ortaokulu’nda verdiğim “Doğru Nefes alma & Nefes Teknikleri & Kahkaha Yogası” semineri oldu.

Okulun müdürü sevgili Soner Günar, bu seminerle ilgili ilk Mayıs ayında bağlantı kurmuştu benimle. Soner Bey aynı zamanda, okula hep yenilikler getirme çabasında olan çok değerli, aydın bir sınıf öğretmeni. Geçtiğimiz yıl okulda, ilk klasik müzik konserinin de organize edilmesini sağlamış. Bu yıl da çocuklara güzel bir bilgi mirası bırakmak istemiş ve öğrencilerin, doğru nefes almayı ve nefes tekniklerini öğrenebilecekleri bir seminer düzenlesek düşüncesiyle, bana e-mail ile ulaştı. Bu güzel düşünceye, hem çok mutlu oldum, hem de gurur duydum, böyle bilinçli ve ellerindeki sınırlı imkanlarla çocuklara en iyisini verme çabasında olan değerli eğitmenlerden birisiyle karşılaşacağım için..

Semineri, 10 Haziran 2013 Pazartesi gününe organize ettik. Ve 10 Haziran günü sabah erkenden yola koyulduk. Yolculukta, sevgili Nezihe ve Muazzez Ferbeton da eşlik ettiler bana. Ve mis gibi havasıyla, doğasıyla Bayralar köyüne vardığımızda sabah 8.00 civarıydı. Sevgili Tayfun Kolay hocamız, Öğretmenevi’nde çok güzel bir kahvaltıyla ağırladı bizi önce. Sonrasında da okulumuza geçtik.

Okulu, köyün hayırseverlerinden rahmetli Durmuş Yener yaptırmış. Simdi de Durmuş Bey’in oğlu Turan Yener, okulun her şeyiyle canla başla ilgileniyor. Okul, çevrede yer alan 8 köyün çocuklarına da hizmet veriyor.

Ve seminerimize gelince.. Çok güzel geçti. Çocuklar yine harikalardı! Öyle güzel sorular da aldım ki.. Doğru nefesler aldık, nefesle nasıl gevşeyebileceğimizi öğrendik, stresimizi-kaygımızı azaltmanın yeni yollarını beraber deneyimledik ve kahkaha yogasıyla tatlı kahkahalar attık, bol mutluluk hormonu salgıladık:)

Seminerden sonra, okulun sahibi Turan Yener ve eşi, bizi evlerinde harika bir öğle yemeğine ağırladılar. Nasıl misafirperver ve güzel insanlar..

Oraya kadar gitmişken Tekke köyü’nde yer alan Abdal Musa türbesi’ni ziyaret etmeden olur mu hiç?.. Türbeyi ziyaret ettik ve sonrasında da ver elini harika sedir ormanları. Ben ne zamandır bu kadar zihnen, bedenen ve ruhen temizlendiğimi hatırlamıyorum. Nasıl güzel, nasıl insanın içini sevgiyle, sevinçle dolduran ormanlar. . Birkaç saat o ağaçların altında yürümek, mis gibi havalarını solumak, yedi yüz küsür yıllık yaralı sedir ağacına dokunmak ve o muhteşem doğanın içinde bulunmak nasıl dinlendirici geldi. Ne kadar zengin bir ülkede yaşıyoruz ve nasıl da şanslıyız..

Eğer henüz gitmediyseniz, mutlaka Elmalı’ya gidin, oradaki güzel, misafirperver insanlarla sohbetler edin ve eşsiz Kızlar zirvesi manzarası karşısında, bir sedir ağacının altında oturarak, ruhunuzu dinlendirin..

Bu yazı vesilesiyle okul müdürü sevgili Soner Günar’a, bizi evinde ağırlayan Turan Yener’e ve eşine, bize gün boyu eşlik eden okulun beden eğitimi öğretmenlerinden, aynı zamanda milli okçularımızdan Tayfun Kolay’a ve türbeyi ziyaretimiz esnasında bize türbenin tarihi hakkında bilgi veren sevgili Murat Ertürk’e ve ismini bilemediğim, çok güzel bir gün geçirmemizde ev sahipliği yapan, güler yüzleriyle bizi evimizde gibi hissettiren tüm öğretmenlerimize tekrar çok teşekkürler..

Yeni seminerlerde bir araya gelmek dileğiyle:)

Sevgiyle,

Elif

* Ana sayfada slayt kısmında yer alan fotoğrafın kaynağı: Atlas  / Fotoğraf: Ali İhsan Gökçen